Tuesday, May 24, 2011

EAR TAG TERNAKAN

EAR TAG adalah cara mudah untuk mengenal pasti ternakan anda. Terdapat banyak cara untuk tag ternakan termasuk menggunakan marker. Walaubagaimanapun, penggunaan 'EAR TAG' adalah lebih baik kerana ianya kekal dan tahan lama.

Antara peralatan yang diperlukan untuk tag termasuk:

A)Ear Tag Applicator


B)Ear Tag



CARA-CARA untuk TAG

1. Masukkan tag ke dalam applicator


2. "Restraint" haiwan anda dengan betul dan cari kawasan untuk di tag pada telinganya. Pastikan anda tag diantara pembuluh@salur darah yang besar pada lipatan telinga.



3. Letakkan applicator pada kawasan telinga yang betul (antara salur darah) dan tekan applicator dengan kuat. 'Ear tagging' menyebabkan anak kambing merasa sangat sakit, seperti sakitnya ketika telinga anda ditebuk. Tenangkan anak2 kambing @ lembu yang telah ditag dengan sebotol susu atau lepaskan berdekatan dengan ibu mereka.


Untuk keterangan lanjut mengenai EAR TAG, boleh lah datang ke pejabat kami di Seri Kembangan (Belakang JUSCO equine park) atau telefon ke pejabat kami.

7 comments:

  1. Salaam.

    Saya nak tanya, berapa harga 1 Unit ear tag applicator untuk kambing dan sebungkus ear tag. Diharap pihak saudara dapat memaklumkan berkenaan harga bagi kedua2 bahan tersebut.

    Sekian.

    ReplyDelete
  2. salam.....
    kedai tuan ada bekalkan tag telinga lembu jenama All flax...berapa harga untk 1set,atau ada jenama lain yang setanding kualitinya....

    ReplyDelete
  3. Saya nk cari tag lembu warna purple

    ReplyDelete
  4. Saya berminat
    Do mana saya bolih Dapat kan penembak telinga haiwan Dan nombo nya.

    ReplyDelete